Denial of Service (DoS)

Denial of service (DOS) je typ kybernetického útoku, ktorého cieľom je narušiť alebo zakázať webovú stránku, server alebo sieť tým, že ju prekonajú prenosom alebo požiadavkami. Je to ako digitálna dopravná zápcha, ktorá bráni legitímnym používateľom v prístupe k cielenému zdroju.

Útoky DOS sa môžu vykonávať rôznymi spôsobmi, napríklad zaplavenie servera s príliš veľkou návštevnosťou, využívaním zraniteľností v softvéri alebo hardvéri alebo pomocou botnetov na spustenie koordinovaných útokov.

Cieľom útoku DOS je, aby cieľový zdroj nie je k dispozícii pre svojich zamýšľaných používateľov, čo môže mať vážne následky pre podniky, organizácie a jednotlivcov. Napríklad útok DOS na bankovej webovej stránke by mohol zabrániť zákazníkom v prístupe k ich účtom alebo vykonávaním transakcií, čo by vedie k finančným stratám.

Prevencia útokov DOS zvyčajne zahŕňa implementáciu bezpečnostných opatrení, ako sú brány firewall, systémy detekcie narušenia a vyrovnávače záťaže. Je tiež dôležité pravidelne aktualizovať softvér a hardvér na riešenie akýchkoľvek známych zraniteľností.

Útoky DOS sú nezákonné a môžu viesť k vážnym právnym dôsledkom pre tých, ktorí ich vykonávajú. Je dôležité si uvedomiť riziká kybernetických útokov a podniknúť kroky na ochranu seba a svojich zariadení pred poškodením.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

FUP
Skratka FUP je niekedy nesprávne označovaná za "dátové limity". Správne ide ale o skratku pre "Fair User Policy" - súbor pravidiel a opatrení, ktoré vedú k spravodlivému deleniu internetového pripojenia dnes predovšetkým...

Čítať ďalej

Dolovanie údajov je ako lov pokladov v digitálnom svete. Je to proces hľadania cenných informácií skrytých v rámci veľkých súborov údajov. Predstavte si obrovskú hromadu skladieb a snažíte sa nájsť tie, ktoré sa zmestia spolu, aby ste vytvorili jasný obrázok. Ťažba...

Čítať ďalej

Chatbot je ako digitálny kamarát, s ktorým môžete viesť konverzáciu prostredníctvom textu alebo hlasu. Je to počítačový program navrhnutý tak, aby interagoval s ľuďmi, porozumel ich otázkam alebo príkazom a poskytoval užitočné odpovede. Predstavte si, že máte priateľa robota,...

Čítať ďalej