E-commerce

Elektronický obchod, skratka pre elektronický obchod, je proces nákupu a predaja výrobkov alebo služieb cez internet. Umožňuje ľuďom nakupovať online a podniky predávať výrobky a služby zákazníkom na celom svete.

Elektronický obchod môže mať mnoho podôb vrátane internetových obchodov, trhov a aukčných stránok. Zákazníci môžu prezerať produkty a zadávať objednávky pomocou počítača, tabletu alebo smartfónu. Platba sa zvyčajne uskutočňuje online pomocou kreditnej karty alebo iného spôsobu digitálnej platby.

Pre podniky ponúka elektronický obchod spôsob, ako osloviť globálne publikum a zvýšiť predaj bez potreby fyzických obchodov alebo predajných pracovníkov. Umožňuje tiež podnikom automatizovať mnoho aspektov predajného procesu, ako je správa zásob a preprava.

Elektronický obchod sa v posledných rokoch stal čoraz populárnejším, pričom čoraz viac ľudí nakupuje online z hľadiska pohodlia a širšiu škálu možností. Stala sa tiež dôležitou súčasťou globálnej ekonomiky, pričom predaj elektronického obchodu každý rok dosahuje bilióny dolárov.

Celkovo je elektronický obchod pohodlným a efektívnym spôsobom nakupovania a predaja produktov a služieb cez internet. Ponúka celý rad výhod pre podniky a spotrebiteľov a mení spôsob, akým nakupujeme a podnikáme.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

QR kód (quick response kód, kód pre rýchlu odpoveď) je dvojrozmerný čiarový kód, ktorý funguje ako prostriedok na automatizovaný zber dát. Dokáže zakódovať veľké množstvo informácií (text,...

Čítať ďalej

Peer-to-peer alebo tiež P2P označuje typ počítačovej siete, v ktorej spolu jednotliví klienti komunikujú napriamo a nepotrebujú k tomu ako sprostredkovateľa centrálny server. V rámci peer-to-peer siete má každá strana rovnaké možnosti...

Čítať ďalej

Skratka CDMA (Code Division Multiple Access) označuje jeden z technologicky starších štandardov mobilného bezdrôtového dátového pripojenia, ktorý bol pôvodne vyvinutý už v 70. rokoch 20. storočia pre vojenské potreby. V...

Čítať ďalej