Web Analytics

Web Analytics je ako digitálne lupenie pre webové stránky. Pomáha vám pochopiť, ako ľudia interagujú s webovou stránkou, ktoré časti sú populárne a ako sa tam dostali na prvom mieste. Analýzou týchto údajov môžu vlastníci webových stránok a tvorcovia vylepšiť, zvýšiť spokojnosť používateľov a zvýšiť úspech stránok.

Nástroje webovej analýzy, ako napríklad Google Analytics, zhromažďujú informácie o každej návšteve, napríklad ktoré stránky boli prezerané, ako dlho niekto zostal a či klikol na akékoľvek odkazy. Tieto nástroje tiež zhromažďujú údaje o návštevníkovi, napríklad o jeho umiestnení, zariadení, ktoré používajú a ako našli webovú stránku (prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov, sociálnych médií alebo priame písanie adresy URL).

Tieto informácie pomáhajú vlastníkom webových stránok robiť lepšie rozhodnutia. Napríklad, ak uvidia, že veľa používateľov odchádza po návšteve konkrétnej stránky, môžu zlepšiť jej návrh alebo obsah. Alebo, ak si všimnú, že mnohí návštevníci pochádzajú zo sociálnych médií, mohli by sa viac zamerať na propagáciu svojich stránok. Web Analytics je kľúčovou súčasťou zvyšovania príjemnejších a užitočných webových stránok pre všetkých.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

LTE, čiže Long Term Evolution, je technológia určená pre vysokorýchlostný internet, evolučné nástupca GSM, ktorá poskytuje nielen vyššiu rýchlosť sťahovania a nahrávania dát, ale aj kratší čas...

Čítať ďalej

Pod skratkou EXIF sa ukrýva súslovie Exchangeable Image File Format, ktorý je označením pre metadáta (teda dáta o dátach), ktoré sú pridružené ku každému snímku, ktorý vyfotíte digitálnym fotoaparátom....

Čítať ďalej

Skratka CDMA (Code Division Multiple Access) označuje jeden z technologicky starších štandardov mobilného bezdrôtového dátového pripojenia, ktorý bol pôvodne vyvinutý už v 70. rokoch 20. storočia pre vojenské potreby. V...

Čítať ďalej