Web Analytics

Web Analytics je ako digitálne lupenie pre webové stránky. Pomáha vám pochopiť, ako ľudia interagujú s webovou stránkou, ktoré časti sú populárne a ako sa tam dostali na prvom mieste. Analýzou týchto údajov môžu vlastníci webových stránok a tvorcovia vylepšiť, zvýšiť spokojnosť používateľov a zvýšiť úspech stránok.

Nástroje webovej analýzy, ako napríklad Google Analytics, zhromažďujú informácie o každej návšteve, napríklad ktoré stránky boli prezerané, ako dlho niekto zostal a či klikol na akékoľvek odkazy. Tieto nástroje tiež zhromažďujú údaje o návštevníkovi, napríklad o jeho umiestnení, zariadení, ktoré používajú a ako našli webovú stránku (prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov, sociálnych médií alebo priame písanie adresy URL).

Tieto informácie pomáhajú vlastníkom webových stránok robiť lepšie rozhodnutia. Napríklad, ak uvidia, že veľa používateľov odchádza po návšteve konkrétnej stránky, môžu zlepšiť jej návrh alebo obsah. Alebo, ak si všimnú, že mnohí návštevníci pochádzajú zo sociálnych médií, mohli by sa viac zamerať na propagáciu svojich stránok. Web Analytics je kľúčovou súčasťou zvyšovania príjemnejších a užitočných webových stránok pre všetkých.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Malware je súhrnné označenie pre softvér, ktorého cieľom je vniknutie do počítača a prípadne i jeho poškodeniu. Názov vznikol z anglického súslovie Malicious softvér. Najznámejším typom malware...

Čítať ďalej

Podcast je ako rozhlasová relácia, ktorú môžete počúvať kedykoľvek, kdekoľvek a podľa vlastného rozvrhu. Ide o sériu zvukových nahrávok, zvyčajne zameraných na konkrétnu tému alebo tému, ktoré si môžete stiahnuť alebo streamovať na svojom smartfóne, tablete alebo počítači. Podcasty...

Čítať ďalej

Pod skratkou EXIF sa ukrýva súslovie Exchangeable Image File Format, ktorý je označením pre metadáta (teda dáta o dátach), ktoré sú pridružené ku každému snímku, ktorý vyfotíte digitálnym fotoaparátom....

Čítať ďalej