Web Analytics

Web Analytics je ako digitálne lupenie pre webové stránky. Pomáha vám pochopiť, ako ľudia interagujú s webovou stránkou, ktoré časti sú populárne a ako sa tam dostali na prvom mieste. Analýzou týchto údajov môžu vlastníci webových stránok a tvorcovia vylepšiť, zvýšiť spokojnosť používateľov a zvýšiť úspech stránok.

Nástroje webovej analýzy, ako napríklad Google Analytics, zhromažďujú informácie o každej návšteve, napríklad ktoré stránky boli prezerané, ako dlho niekto zostal a či klikol na akékoľvek odkazy. Tieto nástroje tiež zhromažďujú údaje o návštevníkovi, napríklad o jeho umiestnení, zariadení, ktoré používajú a ako našli webovú stránku (prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov, sociálnych médií alebo priame písanie adresy URL).

Tieto informácie pomáhajú vlastníkom webových stránok robiť lepšie rozhodnutia. Napríklad, ak uvidia, že veľa používateľov odchádza po návšteve konkrétnej stránky, môžu zlepšiť jej návrh alebo obsah. Alebo, ak si všimnú, že mnohí návštevníci pochádzajú zo sociálnych médií, mohli by sa viac zamerať na propagáciu svojich stránok. Web Analytics je kľúčovou súčasťou zvyšovania príjemnejších a užitočných webových stránok pre všetkých.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Laicky povedané je IP adresa číslo, ktoré jednoznačne identifikuje sieťové zariadenie (napríklad váš počítač) v internetovej sieti. Ide o unikátnu adresu vášho počítača v internete. IP adresa je jedinečná...

Čítať ďalej

Wi-Fi router je technické zariadenie, ktoré umožňuje bezdrôtové pripojenie domácej, prípadne menšie pracovné siete na internet. K internetu sa vďaka Wi-Fi routeru môžu bezdrôtovo pripojiť všetky zariadenia, ktoré...

Čítať ďalej

Softvér určený na detekciu, prevenciu a odstránenie škodlivého softvéru (malvéru) z počítačov a sietí. Antivírusové programy používajú detekciu založenú na signatúrach, analýzu správania a heuristiku na identifikáciu škodlivého softvéru, ako sú vírusy, červy, trójske...

Čítať ďalej