Web Analytics

Web Analytics je ako digitálne lupenie pre webové stránky. Pomáha vám pochopiť, ako ľudia interagujú s webovou stránkou, ktoré časti sú populárne a ako sa tam dostali na prvom mieste. Analýzou týchto údajov môžu vlastníci webových stránok a tvorcovia vylepšiť, zvýšiť spokojnosť používateľov a zvýšiť úspech stránok.

Nástroje webovej analýzy, ako napríklad Google Analytics, zhromažďujú informácie o každej návšteve, napríklad ktoré stránky boli prezerané, ako dlho niekto zostal a či klikol na akékoľvek odkazy. Tieto nástroje tiež zhromažďujú údaje o návštevníkovi, napríklad o jeho umiestnení, zariadení, ktoré používajú a ako našli webovú stránku (prostredníctvom vyhľadávacích nástrojov, sociálnych médií alebo priame písanie adresy URL).

Tieto informácie pomáhajú vlastníkom webových stránok robiť lepšie rozhodnutia. Napríklad, ak uvidia, že veľa používateľov odchádza po návšteve konkrétnej stránky, môžu zlepšiť jej návrh alebo obsah. Alebo, ak si všimnú, že mnohí návštevníci pochádzajú zo sociálnych médií, mohli by sa viac zamerať na propagáciu svojich stránok. Web Analytics je kľúčovou súčasťou zvyšovania príjemnejších a užitočných webových stránok pre všetkých.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Skratka HTTP ukrýva Hypertext Transfer Protocol. Protokol HTTP zaisťuje prenos objektov akéhokoľvek typu medzi serverom a prehliadačom. Vďaka protokolu sa zobrazujú webové stránky v prehliadači. Nevýhodou protokolu http je, že je nezabezpečený. To...

Čítať ďalej

RAID poľa je spôsob, ako predísť strate dát pri zlyhaní pevného disku. RAID pole tvorí obyčajné a sériovo vyrábané pevné disky. Dáta sa potom ukladajú na viac nezávislých diskov - a vďaka tomu,...

Čítať ďalej

Hotspot je zariadenie, ktoré funguje ako prístupový bod do bezdrôtovej Wi-Fi siete. Hotspot je najčastejšie jednoúčelové zariadenie s potrebnou softvérovou výbavou, ale ako hotspot môže fungovať tiež akýkoľvek počítač...

Čítať ďalej