Encryption (Šifrovanie)

Šifrovanie je proces premeny informácií na kód alebo šifr, aby ho mohol prečítať iba niekto, kto má kľúč na ich dešifrovanie. Je to spôsob, ako chrániť citlivé informácie, ako sú osobné údaje alebo finančné informácie, pred neoprávneným prístupom alebo krádežou.

Šifrovanie funguje pomocou matematického algoritmu, aby sa údaje prešli do nečitateľného formátu. Dáta sa dajú dešifrovať späť do svojej pôvodnej formy pomocou kľúča alebo hesla. Čím dlhší a zložitejší je kľúč, tým bezpečnejšie je šifrovanie.

Šifrovanie sa používa v mnohých rôznych aplikáciách, ako sú online bankovníctvo, elektronický obchod a aplikácie na zasielanie správ. Pomáha zabezpečiť, aby boli prenášané informácie chránené pred zvedavými očami a že k nim má prístup iba zamýšľaný príjemca.

Šifrovanie je dôležitou súčasťou kybernetickej bezpečnosti, pretože pomáha chrániť pred porušením údajov a kybernetickým útokom. Je dôležité, aby jednotlivci a organizácie používali šifrovanie na zabezpečenie svojich citlivých informácií a zabránili ich v bezpečí pred neoprávneným prístupom.

Celkovo je šifrovanie výkonným a dôležitým nástrojom na ochranu informácií a jeho chránenie pred počítačovými hrozbami. Je to nevyhnutná technológia pre každého, kto používa internet alebo digitálne zariadenia, a mení spôsob, akým chránime a zabezpečujeme naše citlivé údaje.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Bitcoin je kryptomena a internetová open-Souci peer-to-peer platobnú sieť, ktorá vznikla v roku 2009 a je plne decentralizovaná. To znamená, že ju nevydáva ani neriadi žiadny ústredný orgán, ktorý by ju mohol nejakým spôsobom ovplyvňovať - spôsobovať infláciu, ovládať peňažné...

Čítať ďalej

Vyhľadávací nástroj je užitočný nástroj na internete, ktorý vám pomôže nájsť informácie, ktoré hľadáte. Je to ako digitálny detektív, ktorý vyhľadáva milióny webových stránok, aby vám poskytol najlepšie výsledky súvisiace s vaším dotazom. Ak do vyhľadávacieho...

Čítať ďalej

MailChimp je skvelý online nástroj, ktorý pomáha ľuďom a firmám posielať e-maily veľa ľudí naraz. Je ideálny pre veci, ako sú informačné bulletiny, aktualizácie alebo propagačné akcie. Ak ste niekedy dostali e-mail zo svojho obľúbeného obchodu alebo YouTuber, mohlo by to byť...

Čítať ďalej