Affiliate marketing

Affiliate Marketing je typ online marketingu, v ktorom firma platí províziu jednotlivcom alebo iným podnikom s názvom Affiliates za propagáciu svojich výrobkov alebo služieb. V tomto modeli si pridružená spoločnosť získa províziu za každý predaj alebo odporúčanie uskutočnené prostredníctvom svojho jedinečného pridruženého spojenia.

Affiliate Marketing funguje od firmy Vytváranie pridruženého programu a poskytovanie pridruženým spoločnostiam jedinečným pridruženým odkazom alebo kódom, ktorý môžu použiť na propagáciu produktu alebo služby. Affiliate potom podporuje produkt prostredníctvom rôznych kanálov, ako sú sociálne médiá, webové stránky alebo e -mailový marketing, publiku.

Keď niekto klikne na pridružený odkaz a uskutoční nákup alebo dokončí požadovanú akciu, napríklad vyplnenie formulára alebo prihlásenie na predplatné, pridružená spoločnosť získa províziu z tohto predaja alebo akcie. Sadzba provízie je zvyčajne percento predaja a môže sa líšiť v závislosti od propagovaného produktu alebo služby.

Affiliate marketing môže byť obojstranne výhodná situácia pre podnikanie aj pre pridruženú spoločnosť. Podnikanie ťaží zo zvýšenej expozície a predaja, zatiaľ čo pridružená spoločnosť zarába peniaze za propagáciu produktov alebo služieb, v ktoré veria. Je to populárna a efektívna marketingová stratégia pre mnoho online firiem a blogerov.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Kybergrooming (child grooming, cyber grooming) označuje druh psychickej manipulácie realizované prostredníctvom internetových komunikačných prostriedkov, ako sú verejné chaty, instant messengery alebo sociálne siete. Takzvaní...

Čítať ďalej

Rozhranie aplikačných programov alebo API skrátene je sada pokynov a protokolov, ktoré umožňujú rôznym softvérovým programom navzájom komunikovať. Je to ako posol, ktorý pomáha rôznym aplikáciám hovoriť medzi sebou a vymieňať si informácie. Vývojári často používajú...

Čítať ďalej

Peer-to-peer alebo tiež P2P označuje typ počítačovej siete, v ktorej spolu jednotliví klienti komunikujú napriamo a nepotrebujú k tomu ako sprostredkovateľa centrálny server. V rámci peer-to-peer siete má každá strana rovnaké možnosti...

Čítať ďalej