Data Warehousing

Data warehousing je proces zhromažďovania, ukladania a správy veľkých údajov v centralizovanom úložisku na účely analýzy a prijímania rozhodnutí na základe týchto údajov.

Dátový sklad je databáza, ktorá je špeciálne navrhnutá na spracovanie veľkých objemov údajov a na podporu zložitých analytických dopytov. Kombinuje údaje z rôznych zdrojov, ako sú transakčné databázy a externé zdroje, do jediného zjednoteného pohľadu, ktorý sa dá použiť na obchodné informácie a rozhodovanie.

Dátové skladovanie zahŕňa proces nazývaný extrakt, transformácia, zaťaženie (ETL), kde sa údaje extrahujú z viacerých zdrojov, transformované do štandardizovaného formátu a načítané do dátového skladu. Akonáhle sú údaje v sklade, možno ich analyzovať pomocou rôznych nástrojov a techník, ako sú ťažba údajov, vykazovanie a vizualizácia.

Dátové skladovanie je pre organizácie dôležité, pretože poskytuje jediný zdroj pravdy pre obchodné údaje, čo im umožňuje robiť informovanejšie rozhodnutia na základe presných a včasných informácií. Umožňuje tiež organizáciám identifikovať trendy a vzorce v údajoch, ktoré nemusia byť zrejmé v jednotlivých zdrojoch údajov.

Celkovo je dátové skladovanie kľúčovou technológiou pre organizácie, ktoré potrebujú spravovať a analyzovať veľké objemy údajov. Umožňuje im získať prehľad o svojich obchodných operáciách a robiť lepšie rozhodnutia na základe týchto údajov.

 

Späť do slovníka pojmov

 

Poznáte tiež...?

 

Prehliadač Tor je bezplatný softvér s otvoreným zdrojom, ktorý používateľom umožňuje prehliadať internetový internet anonymne a bezpečne. Je to ako špeciálny webový prehliadač, ktorý skrýva vašu online aktivitu a sťažuje vás ostatným sledovať. Tor znamená „cibuľový...

Čítať ďalej

Skype je komunikačná aplikácia, ktorá vám umožňuje chatovať, uskutočňovať hlasové hovory alebo mať videohovory so svojimi priateľmi, rodinou alebo spolužiakmi bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú na svete. Je to ako mať miesto digitálneho stretnutia, kde sa môžete stretnúť,...

Čítať ďalej

Affiliate Marketing je typ online marketingu, v ktorom firma platí províziu jednotlivcom alebo iným podnikom s názvom Affiliates za propagáciu svojich výrobkov alebo služieb. V tomto modeli si pridružená spoločnosť získa províziu za každý predaj alebo odporúčanie uskutočnené prostredníctvom...

Čítať ďalej